Duplikaty legitymacji i świadectw
Procedura wydawania duplikatów legitymacji szkolnej i świadectwa szkolnego oraz pobierania opłat za te czynności w Zespole Szkół nr 2 im. Bartosza Głowackiego w Krasnymstawie.
Podstawa prawna:
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2010 r. (Dz.U. z 2010 r. Nr 97 poz.624 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o płacie skarbowej (tj.Dz.U. 2012 r. poz. 1282)
I. Zasady wydawania duplikatów legitymacji szkolnej.
- W przypadku utraty lub zniszczenia oryginału legitymacji szkolnej pełnoletni uczeń lub rodzice ucznia niepełnoletniego mogą wystąpić do dyrektora szkoły z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu legitymacji szkolnej z podaniem przyczyny ubiegania się o duplikat. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 1 do niniejszej procedury do pobrania w Sekretariacie szkoły lub na stronie internetowej.
- Do wniosku należy dołączyć podpisane imieniem i nazwiskiem oraz datą urodzenia aktualne zdjęcie legitymacyjne oraz dowód opłaty skarbowej.
- Za wydanie duplikatu legitymacji szkolnej pobiera się opłatę w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od poświadczenia własnoręczności podpisu tj. zł 9 /słownie zł: dziewięć/
- Termin wykonania duplikatu do 7 dni.
II. Zasady wydawania duplikatów świadectw szkolnych.
- Duplikat świadectwa wydaje się tylko w przypadku zagubienia lub zniszczenia.
-
W przypadku utraty oryginału świadectwa absolwent może wystąpić do dyrektora szkoły z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu świadectwa z podaniem przyczyny ubiegania się o duplikat oraz określeniem:
- - rodzaju świadectwa (dojrzałości/ukończenia)
- - roku ukończenia szkoły / zdania egzaminu dojrzałości
Załącznik nr 2 do pobrania w Sekretariacie lub na dole strony są zamieszczone linki do pobrania dokumentów
- Do wniosku należy dołączyć dowód opłaty skarbowej.
- Za wydanie duplikatu świadectwa szkolnego pobiera się opłatę w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od legalizacji dokumentu tj. zł 26 /słownie zł: dwadzieścia sześć/
- Termin wykonania duplikatu do 14 dni jeżeli przedstawiony wniosek zawiera wymagane informacje, a dokumentacja niezbędna do wystawienia duplikatu znajduje się w Szkole.
- 2 -
- Duplikat wystawia się na druku obowiązującym w okresie wystawienia oryginału lub na formularzu zgodnym z treścią oryginału świadectwa.
-
Duplikat zawiera:
- - wyraz „Duplikat” – w prawym górnym rogu strony pierwszej,
- - dane zgodne z dokumentacją pedagogiczną,
- - dane zgodne z dokumentacją pedagogiczną,
- - pod tekstem nazwiska i imiona osób, które oryginał podpisały lub stwierdzenie ich nieczytelności,
- - datę wystawienia duplikatu,
- - pieczęć urzędową,
- - podpis dyrektora szkoły.
Duplikat świadectwa ukończenia lub dojrzałości nie zawiera fotografii.
- Jeżeli Szkoła nie posiada dokumentacji przebiegu nauczania albo ta którą posiada jest niewystarczająca do wystawienia duplikatu, wydaje zaświadczenie stwierdzające, że wystawienie duplikatu nie jest możliwe.
- W tym przypadku odtworzenie oryginału świadectwa może nastąpić na podstawie odrębnych przepisów, w drodze postępowania sądowego.
- Duplikat może zostać odebrany osobiście przez osobę zainteresowaną lub przez inne osoby posiadające pisemne upoważnienie po okazaniu dokumentu tożsamości i potwierdzeniu odbioru dokumentu własnoręcznym podpisem lub wysyłany jest pod wskazany we wniosku adres listem poleconym za zwrotnym poświadczeniem odbioru.
- Duplikat ma moc oryginału i może być wystawiony ponownie.
III. Sposób wnoszenia opłat.
BS Krasnystaw nr konta 21 8200 0008 2001 0012 5022 0017
Odbiorca wpłaty: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Krasnymstawie
W tytule wpłaty należy wpisać „duplikat legitymacji” lub „duplikat świadectwa”.
Niniejszą procedurę wprowadzono Zarządzeniem Dyrektora Nr 3 z dnia 30 stycznia 2013 r.